BMW gaat voor urban en e-mobility

De verkoop van Husqvarna door BMW Motorrad kaderde in een
nieuwe strategie van de Duitse constructeur. De komende jaren gaat BMW Motorrad
voor een strategische herschikking.

De strategische heroriëntering van BMW Motorrad werd van
bovenaf door de BMW Group opgelegd.  BMW
zegt dat de veranderende motormarkten, demografische trends en de steeds
strengere milieunormen tot die keuze hebben geleid. Om z’n toekomstig groeipotentieel
optimaal te kunnen benutten zal BMW Motorrad z’n gamma uitbreiden.

 

De focus van de strategische heroriëntering zal op ‘urban
mobility
’ en ‘e-mobility’  komen te liggen. Kortom; BMW gaat de komende jaren hard
inzetten op scooters en elektrische motorrijwielen. De BMW Group wil daarvoor
de middelen van BMW Motorrad uitbreiden. De verkoop van Husqvarna aan Pierer
Industries
kadert daar alvast in. BMW Motorrad zette in 2012 z’n eerste stappen in de ‘urban
mobility
’ met de lancering van de scooters uit de C-reeks. De volgende stap is
de lancering van de elektrische “C-evolution” scooter in 2014.  Maar BMW heeft nog wel een aantal andere
innovatieve nieuwigheden in de pijplijn zitten. Deze zullen zowel door
elektrische motoren als door milieuvriendelijke verbrandingsmotoren worden
aangedreven.


Deze stap van BMW Motorrad kadert in een algemene strategie
van de BMW Group om trends als megasteden en druk verkeer of milieuproblemen zo
vroeg mogelijk te identificeren.  Bij de
automobielpoot van BMW zijn ‘urban mobility’ en ‘e-mobility’ al een onderdeel
van de product line-up.

 

Facebook comments