Inhoud Motoren en Toerisme mei 2014

Wat staat er in het meinummer van Motoren en Toerisme?

 

De M&T-redacteurs kregen de afgelopen maand heel wat testwerk voorgeschoteld. Naast een hele rits introducties her en der in Europa, namen ze ook dichter bij huis de handschoen op. En zo speelde M&T de BMW R 1200 GS Adventure tegen de KTM 1190 Adventure R uit op de legendarische kasseistroken van Parijs-Roubaix. Maar het bleef deze maand niet bij die ene challenge want de M&T-redacteurs waagden zich ook aan motorgymkhana, een KTM-triatlon en het crossen met bromfietsen...

 

Goed
geprobeerd!

 

Het was weer
verdomd rustig op de redactie de voorbije maand
want telkens was er wel iemand
afwezig om elders in Europa een nieuwe motor te gaan testen. Als enige
Belgische motorblad
konden we in Madrid met de Harley-Davidson Street 750 aan
de slag terwijl freelancer Alan Cathcart als eerste een been over de Erik Buell
Racing 1190 RX
zwierde. Verder reden we met de Honda VFR 800F en CB650F, de
retro ogende Yamaha SR400 en de bijgespijkerde Ducati Diavel. De scooterhoek is
vertegenwoordigd met de Quadro 350S op drie wielen, de Sym Maxsym 600i ABS en
de Vespa Sprint.  

 

Lekkerbekken
trekken er op uit

 

Net zoals de
gemiddelde motorrijder uit de Lage Landen zijn ook wij niet vies van een
lekkere maaltijd met een bijpassend drankje,
vandaar dat we de Roadbook Rally
2014
aan het thema ‘Bourgondisch België’ ophingen. Voor de eerste rit staken we
evenwel al meteen de grens met Nederland over om in Zeeland onze bagagetassen
te gaan vullen met oesters, mosselen en kreeft. We zijn er tamelijk zeker van
dat de route … in de smaak zal vallen!

 

Helden in de
hel

 

Parijs-Roubaix
is zonder twijfel één van de mafste en zwaarste wielerklassiekers
omdat op het
257 kilometer lange traject tussen Compiègne en Roubaix de wielrenners 51
kilometer barslechte kasseien wachten. We trokken met een BMW R 1200 GS
Adventure
en een KTM 1190 Adventure R naar de Hel van het Noorden om uit te vlooien welke van de twee de keibeste
is. Ben je van plan om de route na te rijden, leg dan maar al een biefstuk in
je motorbroek…

 

Achteraan ≠
onbelangrijk

 

De vroegere
redactiechef van Motoren&Toerisme hamerde bij de samenstelling van elk
nieuwe nummer op ‘de flow’ van het blad,
waarmee hij bedoelde dat het
belangrijkste nieuws vooraan in het nummer moest staan en de motortests en de
reisverhalen mekaar netjes moesten afwisselen. Daarmee had de man overschot van
gelijk, maar anderzijds wil dat ook niet zeggen dat wat achteraan in de
Motoren&Toerisme staat niet meer is dan wat bladvulling. Neem nu de rubriek
Kort Gegeard’ waar we deze maand tien pagina’s voor uittrekken. U leest er de
test van de nieuwe SYM Joymax 125, onze belevenissen aan het stuur van een paar
Can Am quads en we gingen rond het Como meer binnenkijken bij de
toeleveranciers van Moto Guzzi. Reportages over de motorgymkhana-dag in Eeklo,
de KTM LC4-triatlon in de buurt van Barcelona en de Moped Wars in Laarne ronden
het aanbod aan Kort Gegeards af`. Kort gegeard? Jaja, maar wel lang aan
gewerkt!

 

 

Motoren & Toerisme 5-2014 ligt vanaf vrijdag 2 mei bij de betere krantenboer.

 

Facebook comments