Korte inhoud Motoren en Toerisme maart 2014

De nieuwste
Motoren & Toerisme ligt vanaf morgen in de winkelrekken.

 

Nu deze
uiterst zachte winter op z’n laatste benen loopt, steken de eerste lentekriebels op bij de
Motoren & Toerisme-redactie
. Het resultaat daarvan is een erg
gevarieerd maartnummer propvol
motortests
geworden!

 

 

Kijk en leer kijken

 

Je kan nooit
alles gezien hebben. Een onverwachts manoeuver van een automobilist, een
olieplek of obstakel op de weg, een verscholen flitsflik en dan beginnen we nog
niet over korte rokjes of uitnodigende café’s. M&T redacteur Bart Deschampheleire trok naar het VOC in Brugge en naar het eyecentre in het Nederlandse Maasbracht
om zijn kijktechniek op punt te stellen. Kijk –op p.10- en leer kijken!

 

Redacteurs en topmodellen…

 

…dat gaat
samen als brood en boter. U verstaat dat we het hier niet hebben over de Bar
Refaeli’s van de wereld, maar wel over 15
gloednieuwe geteste motoren
die we u deze maand voorschotelen. Zo vinden we
op p.16 BMW’s vernieuwde R1200RT,
toch wel de toermotor van het moment.
Redacteur Christophe
ging dan weer aan de slag met twee hoogpoters. Yamaha’s Super Ténéré vind je op p.
20, BMW’s R1200GS Adventure op p.40. Bart Deschampheleire trok naar de
V.S. voor een ritje op de nieuwe Triumph
cruisers
(p.24) terwijl onze jongste redacteur aan de slag ging met Honda’s ‘New Concept’ op p.33. En dan
hebben we het nog niet gehad over alle nieuwe nakeds, zoals op p.30 de Ducati Monster 1200 S, op p.44 de MV Agusta Brutale 800 Dragster en op
p. 50 Yamaha’s MT-07. U wilt nog
meer? Dan vind je op p.88 nog een race-reisje met de Ducati panigale 899.

 

De eerste keer

 

Iedereen
herinnert zich zijn eerste keer, maar niet iedereen schrijft er een verhaal
over. Gelukkig deed Yannick Schepens
dat wel en kunnen we nu op p.98 lezen over zijn allereerste motortrip richting de Moezel. Freelance-redacteur
Alan Cathcart ging het geluk wat
verder zoeken, hij trok naar de andere kant van de wereld voor een Australisch reisverhaal op een Chinese motorfiets p.78.
Tot slot ging Erwin Kennis op zijn
ouwe getrouwe BMW ronken langs de
grotten en spelonken van de Condroz
op p. 54.

 

Opnieuw beginnen met roken

 

Rokers hebben het tegenwoordig niet
makkelijk
om nog aan hun trekken te komen. Dat tweetaktmotoren niet meer
door de huidige euro-normen geraken zit daar voor een groot stuk tussen, dus
grijpen wij terug naar een betaalbare klassieker. Op p. 74 leest u alles over de prachtig knetterende en rokende Suzuki
RG250
.

 

 

Facebook comments