Motorsalon 2013: sterke start

Het eerste salonweekend bleek een succes en op vele stands
zijn er dan ook positieve geluiden op te vangen.

Toen het Salon op zondagavond het eerste weekend afsloot had
het  al 136.000 bezoekers over de vloer
gekregen. Een aantal dat het beste doet vermoeden want dit is een zogenaamd ‘klein
Salon
’ met bedrijfs- en vrijetijdswagens in de hoofdrollen.

 

Niettemin kregen we in de twee motorpaleizen – paleizen 1 en
3 – veel positieve geluiden te horen. “Er is veel concrete interesse voor de
gloednieuwe 1190 Adventure
” zei KTM Belgium-baas Michel Sebastiani ons
gisterenavond. “Ook de nieuwe Duke 390 staat volop in de belangstelling. Ik zie
nu al tevreden gezichten bij onze dealers
.”

 

Wat verderop, bij Honda was men ook tevreden over het eerste
salonweekend. “We hebben al een aantal bestelbonnen voor de nieuwe F6 Bagger
binnen
” glunderde Honda Belgium Sales Manager Timmy Smets. “Verder is er ook
veel positieve respons over de MSX 125 waarvan we veel verwachten
.”

 

Bij Suzuki merkte marketingmanager Thomas Van Outryve de nodige belangstelling voor het pre-productiemodel van de V-Strom 1000. “We hebben lang
op deze motorfiets moeten wachten en bovendien had het vorige model toch z’n
vast publiek. We merken dat mensen er al uitgebreid naar informeren. Daarnaast
kunnen de sportmotoren toch nog steeds veel mensen boeien. De hoek met de GSX-R’s
vormt één van de trekpleisters van onze stand.

 

Ook bij Kawasaki in Paleis 1 heerste er tevredenheid over
het openingsweekend. “Een beetje tegen de gewoonte in hebben we gisteren
opvallend veel verkoopcontracten kunnen afsluiten. Meestal gebeurt dat pas
tijdens het tweede weekend”
aldus Kawasaki-marketingmanager Dries De Weert. De Weert was
ook te spreken over de stuntshows die Febiac dit jaar in Paleis 1 introduceerde. “Je
merkt duidelijk dat het publiek zich daar massaal voor naar Paleis 1 verplaatst
en zo ook de Kawasaki-stand komt verkennen.

 

Ook op onze eigenste Think Media-stand was het gisteren
gezellig druk. Tientallen abonnees van Motoren en Toerisme en MotorWereld maakten
van hun passage op het salon gebruik om hun jaarabonnement te verlengen. Zij
zagen zich meteen beloond met een fles Tequila Patron

 

 

Foto: Febiac

Facebook comments