MX 2013: KTM

KTM ontpopt zich voor 2013 eens te meer als hét
motorcrossmerk bij uitstek.

 

Wie ‘motorcross’ zegt denkt dezer dagen haast automatisch
aan KTM. Het Oostenrijkse merk beheerste de afgelopen jaren niet alleen het
wereldkampioenschap – drie opeenvolgende wereldtitels in MX1 en MX2! – maar is
ook alom aanwezig op alle niveau’s. Van clubwedstrijden over regionale
wedstrijden tot op nationale niveau; overal zie je veel oranje achter de
starthekken.

Die alomtegenwoordigheid heeft veel te maken met KTM’s
uitgebreide gamma. Van de beginnende jeugdcrosser over de ambitieuze nationale
rijder tot de veteraan die op clubniveau rijdt; KTM heeft voor iedereen wel een
motorfiets.

Voor 2013 concentreerde KTM zich vooral op de SX-F 250 en de
SX-F 450
. Die SX-F 250 kreeg een grotere boring waardoor de KTM een hoger
toerental aankan. Het blok werd bovendien compacter en lichter. Datzelfde geldt
ook voor het blok van de SX-F 450 dat voortaan met slechts een nokkenas door
het leven gaat. KTM voorzag de SX-F 450 van injectie een update waar sommigen
al een tijdje op zaten te wachten.

Ook de SX-F 350 kreeg een update. De midrange KTM heeft nu
iets meer pk’s. Naast de viertakten blijft KTM ook nog steeds tweetaktcrossers
voor volwassenen bouwen. Geen revoluties hier maar wel een gestage evolutie.
KTM blijft in de tweetakt geloven maar pakt (nog) niet uit met injectie op deze
modellen. Nu er opnieuw werk gemaakt wordt van tweetaktklassen voor jonge
rijders mogen we een verhoogde belangstelling oor de SX 125 verwachten.

 

Prijslijst 2013
KTM crossmodellen

SX 50 Mini: € 3.320

SX 50:          €
3.420

SX 65:          €
4.190

SX 85:          €
5.095 (keuze uit kleine en grote wielen)

SX 125:        € 7.290

SX 150:        €
7.590

SX 250:        € 8.090

SX-F 250:     € 8.490

SX-F 350:    € 8.850

SX-F 450:    € 9.190

 

 

Je vindt een introductiest van de 2013 KTM crossmodellen in
MotorWereld 6-2012.

Facebook comments