MY 2013: Suzuki C1500T Intruder

Met de C1500T Intruder brengt Suzuki een kruising tussen een
cruiser en een toermotor.

Begin oktober kon u op deze site al het officiële filmpje
van de gloednieuwe C 1500T bekijken.  We
kennen de Intruder al jaren als een cruiser maar met deze nieuwe versie gaf
Suzuki hem ook een toertintje. Dat betekent dat ook Suzuki zich op het
Bagger-segment werpt.

Suzuki ging resoluut voor een klassieke styling bij de
C1500T. Het ouderwetse windscherm/voorruit is daarvan een eerste indicatie.
Maar ook het zijaanzicht van de Suzuki bagger doet klassiek aan. Daarbij valt
vooral de softail-achtervering op. De schokbreker is van buitenaf niet
zichtbaar geplaatst. Ook de tellerpartij oogt heel klassiek. Niet alleen vanwege
de vormgeving maar ook om de plaats -bovenop de tank – die Suzuki het
instrumentenbord gaf. Suzuki ontwierp de zijkoffers – Suzuki heeft het zelf
over zadeltassen – als een onderdeel van de motorfiets. De zijkoffers zijn in
de harde kunststof ABS uitgevoerd en kunnen geopend en gesloten worden met de
contactsleutel van de Intruder.

 

Mysterieuze twin

 

De C1500T wordt aangedreven door het bekend V-twin blok van
1462cc. Die V-twin is best geavanceerd te noemen voor een cruiser. Zo is het
Suzuki-blok watergekoeld, geïnjecteerd en voorzien van dubbele bovenliggende
nokkenassen. Toch blijft Suzuki karig met de informatie over de krachtbron.
Op  de cilinderinhoud en de boor- en
slagmaten
(96 mm x 101 mm) na komen we weinig te weten over de V-twin. Het
maximale vermogen en koppel blijven dan ook een mysterie.

 

Indrukwekkende
verschijning

 

Zoals het een cruiser die op de Amerikaanse markt gericht is
betaamd maakt de C1500T niet bepaald een discrete indruk.  De Intruder heeft dan ook een wielbasis van
1.675 mm.  Rijklaar weegt de
Suzuki-bagger
363 kg. Indrukwekkend is ook de achterband van 20 cm. Die dikke
slof zit op een aluminium zevenspaakvelg. 

 

De levertermijn en prijs van de Suzuki C1500T Intruder is nog niet bekend. Check de detailfoto's van de C1500T Intruder hieronder.

Facebook comments