MY 2013: Triumph Rocket III Roadster

De in 2010 gelanceerde Triumph Rocket III Roadster kreeg een update voor
modeljaar 2013.





In 2013 ziet de Rocket III Roadster er niet alleen woester uit dan ooit, hij
kreeg ook nóg meer koppel! Zoals alle motorfietsen zich altijd blijven
verbeteren, komt Triumph nu met de ongecensureerde versie van de Rocket III
Roadster
. Op alle voorgaande Rocket III-modellen werd het enorme koppel in het
2294 cc motorblok in de eerste drie versnellingen elektronisch verlaagd en dat
puur om intimidatie van de berijder te voorkomen. Maar nu de prestaties van de
Rocket III Roadster
algemeen bekend zijn, is de tijd gekomen om voluit te gaan.
Alle beperkingen zijn opgeheven en het volledige koppel en vermogen komen nu al
beschikbaar vanaf het moment dat de koppeling wordt losgelaten.



Het resultaat is volgens Triumph meer brute power, een directere reactie en een
motor die geen enkele aansporing meer nodig heeft. Snel inhalen is gewoon een
kwestie van  draaien en gaan, de mate van
rauwe beleving is daarbij alleen afhankelijk van de rechterpols van de
berijder. De styling is aangepast en  laat de Roadster er nog woester
uitzien, waardoor hij qua uiterlijk nog beter overeen komt met de prestaties.
Veel onderdelen zijn nu zwart in plaats van verchroomd, waardoor dit de meest
donkere, duistere Rocket III ooit is.



Nieuwe kenmerken
:

• Meer vermogen en koppel in de eerste drie versnellingen: 148PK en 221Nm!

• Zwarte radiatorkappen i.p.v. chroom

• Zwarte ABS pulsringen

• Zwarte achterspatbordhouders i.p.v. chroom

• Zwarte airbox-cover i.p.v. chroom

• Zwarte voorvorkbeschermers i.p.v. chroom

• Zwarte claxoncover i.p.v. chroom

• Zwart koplamphuis en –ring i.p.v. chroom

• Nieuwe tankbadge, chroom met zwarte tekst

• Zwarte spiegels i.p.v. chroom

• Nieuwe zadelbekleding en -stiksels

• Nieuwe kleuren: Metallic Phantom Black met twee rode centre-stripes / Matt
Phantom Black met twee witte centrestripes

 

De Rocket III Roadster is gebaseerd op de oorspronkelijke, unieke,
koppelrijke Rocket III en werd doorontwikkeld met een meer rechte- en
sportievere zithouding. Hiermee kan de berijder bochten zo hard aanvallen als
het makkelijk sturende rijwielgedeelte dat toelaat. Het uiterst stijve frame en
de verfijnde vering, bestaande uit een 43mm upside down voorvork en een
verstelbare achterschokbreker, laten de Rocket III Roadster door bochten
‘vegen’ en van richting veranderen, met een behendigheid die zijn afmetingen en
cilinderinhoud logenstraft. Daarbij is hij voorzien van een hoog niveau van
uitrusting en een uitgebreid instrumentenpaneel, inclusief brandstofmeter,
versnellingsindicator en klok. Remmen met ABS zijn standaard, net als de
onmiskenbare, dubbele koplampen. Voeg hierbij de opvallende looks, het
kolossale motorblok en zijn enorme aanwezigheid, en je hebt een motor die
absoluut uniek en origineel is. En zich net daardoor moeiteloos onderscheidt
van de rest.





De 2013 Triumph Rocket III Roadster zal vanaf april in winkels staan, de
prijzen beginnen vanaf € 19.490,-.

Facebook comments