MY 2014: Harley-Davidson lanceert 'Project Rushmore'

Toeval of niet, maar enkele weken nadat Indian z’n nieuwe Chief-lijn
voorstelt pakt Harley-Davidson uit met een hele rits nieuwigheden. De meest in
het oog springende daarvan is ‘Project Rushmore’.  Rushmore is een verzamelnaam voor
vernieuwingen bij Harley’s tour- en trike-modellen.

 

Project RUSHMORE is gerealiseerd
door duizenden mensen, onder wie veel van onze rijdende klanten
”, zegt Scott Habegger, Harley-Davidson
Director of Motorcycle Planning. “Het
staat voor een nieuwe richting in productontwikkeling bij Harley-Davidson, waar
de stem van de klant niet alleen vooraf, maar ook tijdens dat proces centraal
staat. We verzamelen input en ideeën bij focusgroepen, maar ook tijdens de
events die we bezoeken, tijdens proefritten of gewoon door in het café de
rijder of passagier op de kruk naast ons aan te spreken. Onze dealers leveren
ook waardevolle input. De ideeën en oplossingen die we bedenken, leggen we weer
aan onze klanten voor als prototypes voor nog meer feedback, voor we ze
uiteindelijk tot definitief ontwerp maken. Zo werken we dus echt samen met onze
rijders.

 

Harley-Davidson luistert en reageert zoals nooit tevoren
en Project RUSHMORE levert slimme
innovaties en technologische verbeteringen op, die samen de Harley-Davidson
Touring- en Trike-platforms veranderen. De verbeteringen zijn onder te verdelen
in vier door klanten bepaalde pijlers.

 

Controle: rijdersvertrouwen wordt gestimuleerd door de
verbeterde LED- of dubbele halogeenverlichting, Reflex™-gecombineerd remsysteem
met ABS, en de Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam 103™- en High-Output Twin Cam
103™-motorblokken.

 

Infotainment: nieuwe Boom!
Box-infotainmentsystemen met kleurenscherm combineren kwaliteitsaudio,
Bluetooth® connectivity, voice-herkenning,
text-to-speech-technologie, GPS-navigatie en ondersteuning voor intercom- en
CB-communicatie in een enkele module.

 

Gevoel: van de nieuwe Batwing-kuip met
splitstream-luchtgeleiding tot en met het aangepaste passagierszitje:
aerodynamica en ergonomie zorgen samen voor verbeterd comfort.

 

Styling: de vorm en functie van veel componenten zijn
verbeterd – een opnieuw ontworpen Tour-Pak® en zadelkoffers met
handige One-Touch-designelementen, rankere spatborden, lichtere gegoten
aluminium wielen en intuïtief geplaatste handschakelaars.

 

Voor 2014 zijn deze elementen van Project RUSHMORE terug te vinden op de
volgende Harley-Davidson modellen:

 

Road King® Classic

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS

High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Stijvere 49 mm voorvorken

Dubbele halogeenkoplamp en halogeenmistlampen

Profile-gevlochten wielen met brede
whitewall-banden

Nieuwe afsluitbare zadeltassen

Low-profile voorspatbord

Verbeterde instrumentgraphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

 

Street Glide®

High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS, met
zwevende open remschijven

Hydraulische koppeling

Boom! Box 4.3-infotainmentsysteem met
kleurenscherm, USB-poort en Bluetooth connectivity

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Stijvere 49 mm voorvorken

Dubbele halogeenkoplamp

Enforcer-gegoten aluminium wielen

Gerestyled zadelkoffers met One Touch-deksel en 8%
meer capaciteit

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

 

Electra Glide® Ultra Classic®

High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS

Hydraulische koppeling

Boom! Box 4.3-infotainmentsysteem met
kleurenscherm, USB-poort en Bluetooth connectivity

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Stijvere 49 mm voorvorken

Daymaker LED-koplamp en mistlampen

LED-achterlicht op Tour-Pak

Impeller-gegoten aluminium wielen

Gerestyled Tour-Pak met One Touch-deksel en meer
capaciteit

Gerestyled zadelkoffers met One Touch-deksel en
meer capaciteit

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

 

Electra Glide® Ultra Limited®

Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam
103™-krachtbron

Reflex™-gecombineerd remsysteem met ABS

Hydraulische koppeling

Stijvere 49 mm voorvorken

Boom! Box 6.5-infotainmentsysteem met
kleurentouchscreen, geïntegreerde GPS-kaarten en  voice-control (9 talen)

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Hoogglans zwarte binnenkuip

Daymaker LED-koplamp en mistlampen

LED-achterlicht op Tour-Pak

Contrastchroom Impeller-gegoten aluminium wielen

Gerestyled Tour-Pak met One Touch-deksel en meer
capaciteit

Gerestyled zadelkoffers met One Touch-deksel en
meer capaciteit

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

   Verwarmde handvatten

Tour-Pak-bagagerek

 

Tri Glide® Ultra Classic®

Twin-Cooled™ High-Output Twin Cam 103™-krachtbron

Hydraulische Assist & Slip-koppeling

Boom! Box 6.5-infotainmentsysteem met
kleurentouchscreen, geïntegreerde GPS-kaarten en  voice-control (9 talen)

Nieuwe Batwing-kuip met splitstream-luchtgeleiding

Stijvere 49 mm voorvorken

Daymaker LED-koplamp en mistlampen

One Touch-benzinedeksel

Low-profile voorspatbord

Grotere meters met betere graphics

Nieuwe, intuïtieve handbedieningselementen

Uniek hydraulisch gecombineerd remsysteem, dat
achterrem combineert met het voorwiel, maar niet het voorwiel met het
achterwiel

Nieuwe achterremmen met 16% grotere schrijven

Voetbediende parkeerrem

 

Facebook comments