New Metal: Storz Performance SP1200RR

De café racer
wint steeds meer aan populariteit. Niet alleen hier in Europa maar ook in de
Verenigde Staten. Na creaties op basis van Britse maar ook Italiaanse en
Japanse motorfietsen duiken nu ook de eerste Harley-gebaseerde Café Racers op.

 

Harley-specialist
Storz Performance bouwde de Storz SP1200RR. Die SP1200RR is een café racer op
basis van een Harley-Davidson Sportster 1200

 

Storz liet
het V-twin blok van de Sportster 1200 onaangeroerd maar concentreerde zich
vooral op het uiterlijk van de café racer. Niettemin werd de originele uitlaat vervangen door twee exemplaren van Storz Performance. Zo werd een gezamenlijk met het
Italiaanse Ceriani
ontwikkelde upside-down voorvork van 55 mm gemonteerd. Op de
kroonplaat boven die Ceriani voorvork werd het originele stuur van de Sportster
vervangen door clip-ons van Driven.

 

Achteraan
werden de originele schokbrekers gedumpt en vervangen door twee exemplaren van Öhlins.
Dat betekent dat de achtervering van de SP1200RR niet alleen in de hoogte
verstelbaar is maar dat ook in- en uitgaande demping en veervoorspanning nu
regelbaar zijn. Wave remschijven van het Spaanse Galfer geven de SP1200RR een 'racy' look.

 

De
originele tank van de Sportster werd vervangen door een handgemaakt aluminium
exemplaar. Het kontje achteraan is van glasvezel en geïnspireerd door de
wegracerij. Tenslotte kreeg de SP1200RR ook een nieuw zadel.

 

De dirt
track-invloeden zijn onmiskenbaar op de SP1200RR. Maar dat is ook niet zo
verwonderlijk want Storz Performance-baas Steve Storz is een voormalig dirt
track-racer.

Storz Performance brengt de aftermarket-onderdelen die het gebruikte om de Sportster om te
toveren tot de SP1200RR als kit op de markt. 

Facebook comments