Saroléa SP7 nadert voltooiing

De eerste Belgische, elektrische superbike maakt straks z’n
debuut op het eiland Man

 

De Belgische motorindustrie stond de afgelopen decennia maar
op een laag pitje.
Er waren wel hier en daar projectjes zoals de Arcangeli
enduromachine maar tot een echte doorbraak kwam het niet. Daar wil het herboren
Belgische merk Saroléa
straks verandering in gaan brengen. Motoren &
Toerisme-hoofdredacteur Dirk Gossye
was een van de eerste ‘outsiders’ die de
gloednieuwe Saroléa SP7 mocht aanschouwen. Gossye bezocht de workshop van e-Dr
het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de elektrische aandrijflijn  - en kon met eigen ogen vaststellen dat de SP7
een pareltje wordt. Niet alleen een pareltje van vernuft maar ook de vrucht van
een samenwerking tussen een aantal Belgische KMO’s. Ondertussen kondigde Saroléa ook aan dat de SP7 tijdens de Isle of Man TT Zero niet met door  Thijs De Ridder maar door de Schotse 'real road racer' Robert Wilson zal worden gereden. 

 

Gossye kon ook met Torsten Robbens, de drijvende kracht
achter het hele Saroléa-project, spreken. In het interview in Motoren &
Toerisme
heeft Robbens het over z’n drijfveren om dit project te ondernemen en
waarom hij zelf een historische link heeft met Saroléa. Bovendien belicht klassiekerspecialist
Geert Huylebroeck uitgebreid de geschiedenis van dit roemruchte, Belgische
motormerk.

 

Je vindt dit Saroléa-dossier in Motoren & Toerisme 4-2014
die nu in de winkel ligt.

Facebook comments