Welke Adventure is de beste kasseienvreter?

De BMW R1200GS Adventure en de KTM 1190 Adventure R nemen het tegen mekaar op tussen Parijs en Roubaix.

 

Het juiste terrein vinden om twee motoren tegen mekaar uit
te spelen is soms niet eenvoudig, maar in sommige gevallen ligt het perfecte
testterrein om de spreekwoordelijke hoek. De BMW R1200GS Adventure en de KTM
1190 Adventure R
willen ons doen geloven dat ze reismotoren zijn met een
voorliefde voor de nog niet platgetreden paden. Vanuit België over de verharde
weg richting Compiègne om de volgende dag het volledige parcours van
Parijs-Roubaix af te werken leek ons dan ook de geknipte uitdaging voor deze twee
reisbuffels op hoge poten. Verslag van onze man op de motor…

 

M&T-redacteur Bart trok samen met Moto & Loisirs-college
de boer op in Noord-Frankrijk. Tijdens ‘hun’ versie van Parijs-Roubaix
vergeleken ze de BMW R1200GS Adventure met de KTM 1190 Adventure R. Hieronder
alvast een paar vaststellingen:

 

- De vorige versie van BMW’s wereldtoermotor was
al geen pocket bike, maar visueel doet de nieuwe machine er nog een flinke
schep bovenop.

 

- De Oostenrijker ziet er met zijn flashy
combinatie van wit, zwart en het obligate oranje een pak sportiever uit dan
zijn Duitse concurrent en het veel kleinere, gerookte windscherm zet die
sportieve looks extra in de verf.

 

- La Trouéed’Arenberg is een kaarsrecht
stenenpad van 2,4 kilometer lang, een kasseiweg kan je dit met de beste wil van
de wereld niet meer noemen. 360 dagen per jaar kan je hier enkel te voet of met
de mountainbike passeren, in de week voor Parijs-Roubaix gaan de houten
slagbomen wel open om de doortocht van de renners voor te bereiden.

 

 

De volledige vergelijkingstest tussen de BMW R1200GS
Adventure
en de KTM 1190 Adventure R lees je in het meinummer van Motoren &
Toerisme
dat nu in de winkel ligt.

 

Facebook comments