Bajaj Auto en Triumph slaan de handen in mekaar

Het Britse Triumph en de Indiase constructeur Bajaj Auto gaan met mekaar in zee om een gezamenlijke lijn van motormodellen te ontwikkelen. In het gezamenlijke persbericht gaat het daarbij over middenklasse modellen. Beide partners willen hun individuele troeven combineren. Het gaat daarbij over merkpositionering, merkperceptie, ontwerp- & ontwikkelingstechnologie, competitiviteit inzake kwaliteit en kosten én wereldwijde distributie. 

 

Voor Triumph betekent het globale partnership een flinke stap vooruit inzake z’n wereldwijde vertakking. Triumph krijgt op die manier toegang tot marktsegmenten met een hoger volume en dan vooral in de zogenaamde 'opkomende markten’.

 

Bajaj krijgt op zijn beurt een bevoorrechte connectie met het iconische merk Triumph en z’n modellen. Bajaj zal de Triumph-modellen op z’n thuismarkt en andere markten in Zuid-Oost Azië aanbieden. 

 

Beide merken zeggen uit te kijken naar de kansen die dit partnership en het vooruitzicht van nieuwe markten zal bieden. Zowel Bajaj als Triumph zal op deze manier wereldwijd nieuwe klanten kunnen bereiken.

Facebook comments