EICMA-primeurs: Moto Morini

Scrambler

De Scrambler krijgt de ge-update versie van het 1200 CorsaCorta blok. Die V-twin van 87° voldoet aan de Euro 4-emissienormen. Tegelijkertijd werd het blok geoptimaliseerd om het rijden aangenamer en makkelijker te maken. Niettemin levert de 1187cc metende ‘Bialbero’ nog steeds 110 pk. Vooral de elektronica werd onder handen genomen en dat met het oog op een krachtige doch lineaire koppelcurve. 

 

Moto Morini prefereert nog steeds een roestvrij stalen buizenframe. Het eigenzinnig Moto Morini koos als leverancier voor de ophanging het Italiaanse Mupo. De naam van deze veringspecialist zal wellicht een belletje doen rinkelen bij racefans. Mupo tekent voor een geavanceerde en volledig instelbaar upside-down voorvork van 46mm met een veerweg van 135mm. Achteraan is de schokbreker eveneens volledig instelbaar en bedraagt de veerweg ook 135mm. Twee Brembo schijfremmen van 320mm en twee monobloc vierzuigerremklauwen staan in voor het betere remwerk. De Scrambler heeft 17-duims spakenwielen die met Pirelli Scorpion Rally STR-banden zijn uitgerust. 

 

Daarnaast is de Scrambler ook met een uitschakelbaar ABS-systeem van Bosch uitgerust. Net als de Corsaro ZZ krijgt de Scrambler een TFT-dashboard van 5 inch.

 

Corsaro ZZ

De Corsaro ZZ is op nagenoeg hetzelfde platform als de Scrambler gebouwd. Alleen is de Corsaro ZZ een roadster en nog wel een krachtige! Dat maakt dat de V-twin in Corsaro-trim 139 pk (aan 8.500 opm) en 125 Nm (aan 6.750 opm) levert. Voorzien van koelwater en olie, maar met een lege tank, weegt de Corsaro ZZ 192 kg. 

 

Milano

De Moto Morini Milano is tegelijkertijd een ode aan Milaan, de economische hoofdstad van Italië en een eerbetoon aan de 3 1/2 van weleer. De 3 1/2 was een populair Moto Morini-model uit de jaren ’70. De machine is technisch gelijkaardig aan de Corsaro ZZ, al is ze wel met de 110-pk versie van het Bialbero-blok uitgerust. 

Facebook comments