EICMA-primeurs: Vespa

Vespa Elettrica

Het hart van de Vespa Elettrica – een elektromotor met een continu vermogen van 2 kW en een piekvermogen van 4 kW – is goed voor prestaties die veel verder gaan dan die van een traditionele 50cc scooter. Vooral op het gebied van acceleratie, waar de kracht van de elektromotor volledig tot zijn recht komt. De e-scooter van Vespa is wendbaar en plezierig in de stad, en doet zijn werk volledig geruisloos. De Elettrica is geheel stil, en draagt daarmee bij aan het leefbaarder maken van de binnenstad, zowel in milieu- als akoestisch opzicht.

De Vespa Elettrica garandeert een rijbereik van 100 kilometer en is daarmee een passend alternatief voor de groeiende vraag naar schone mobiliteit. De moderne lithium-ion batterij vergt geen onderhoud of speciale zorg. Voor het opladen ervan volstaat het gebruik van de laadkabel in het zadelcompartiment. Die kan worden aangesloten op een reguliere wandcontactdoos of een publiek laadstation in de binnenstad. Een volledige batterijlading vergt vier uur.

Naast stil en milieuvriendelijk is de Vespa Elettrica ook technologisch geavanceerd; hij is volledig connected. De vele mogelijkheden van het nieuwe Vespa Multimedia Platform, het multimediasysteem dat een smartphone koppelt aan de scooter, worden aangestuurd via een nieuwe interface waarin een digitaal kleureninstrumentarium wordt gecombineerd met een TFT-scherm.

De Vespa Elettrica wordt volledig geproduceerd in het Italiaanse Pontedera en wordt in 2018 wereldwijd leverbaar.

 

Primavera

 

 

De Vespa Primavera van 2018 is verbeterd met een reeks updates voor meer comfort en veiligheid en een vernieuwde stijl. De belangrijkste vernieuwing zit in de maat van de wielvelgen: deze zijn gemaakt van aluminiumlegering met een bijzonder vijfspaaks ontwerp en hebben nu beide een maat van 12”. De veiligheid van de brommer is ook uitgebreid dankzij de LED-verlichtingstechnologie die nu gebruikt wordt in de voor- en achterlichten, terwijl de Bike Finder en de zadelopener op afstand nu standaard functies zijn. Vespa Primavera profiteert van verdere bewerkingen die de lijn vernieuwen, waardoor het zich onderscheidt van eerdere versies. De opvallende “stropdas” op de voorkant en de chromen top op het spatbord voor zijn beiden nieuw.

 

Nog een geweldige nieuwe functie die gelanceerd wordt op EICMA 2017 is de Vespa Primavera S: naast alle nieuwe functies die de reeks verbeteren, krijgt de sportieve versie van de geliefde Vespa een volledig digitale instrumentatie met het 4.3” full colour TFT-scherm. Naast het weergeven van alle klassieke informatie, fungeert het scherm ook als weergave van de nieuwste release van het Vespa Multimedia Platform.

Vespa Primavera 50th Anniversary viert de eerste fantastische 50 jaar van een tijdloze klassieker. Aangeboden met de i-get 50cc en 125cc motoren, onderscheidt deze Vespa zich door de uitzonderlijke lichtblauwe en bruine kleuren met gecoördineerd zadel, de strakke grijze afwerking van de vijfspaakwielen en natuurlijk het logo dat het achterschild siert.

 

Vespa Sprint


De Vespa Sprint van 2018 heeft een aantal stilistische en technische ontwikkelingen ondergaan. De veiligheid is uitgebreid dankzij de LED-verlichtingstechnologie die nu geïmplementeerd is in de voor- en achterlichten, terwijl de Bike Finder en de zadelopener op afstand nu standaard functies zijn. Wat ook nieuw is, is de "stropdas" op de voorkant, een toevoeging die de Vespa Sprint-lijn up-to-date brengt, waardoor hij zich onderscheidt van vorige versies.

Vespa Sprint S benadrukt verder de sportieve styling van de Vespa Sprint en is ontworpen als de meest bruisende Vespa van de "kleine" reeks. De belangrijkste vernieuwing is de instrumentatie, die, zoals in het zustermodel Primavera S, bestaat uit een multifunctioneel full colour TFT-scherm.

 

 

Facebook comments