Interview: Yutaka Nakanishi

Yutaka Nakashini staat aan het hoofd van het team dat de nieuwe Honda Gold Wing ontwikkelde, of zoals ze het bij Honda omschrijven: Large Project Leader (LPL) of the 18YM GL1800 Gold Wing. Wij gingen tijdens de EICMA in Milaan even rond de tafel zitten met de goedlachse Japanner om uit te vissen wat er nu precies zo vernieuwend is aan Honda’s nieuwe paradepaardje.

 

Tekst: Jochen Scheire         

Foto’s: Honda, Marjon Daggenvoorde

 

Bij de vorige grote upgrades van de Gold Wing was de opvallendste wijziging steeds een verhoging van de cilinderinhoud. Van 1000cc naar 1200cc, van 1200cc naar 1500cc, daarna naar 1800cc. Deze keer is dat niet het geval, dus is deze upgrade minder ingrijpend dan de vorige?

Yutaka Nakanishi: Uiteraard kan je de cilinderinhoud van een motorfiets niet blijven opschroeven, waar eindigt het anders?  Het is wel zo dat de Gold Wing voor 2018 technisch compleet gewijzigd is en tegelijkertijd volledig hertekend werd. Daarom is deze evolutie wel degelijk een even grote mijlpaal als de vorige grote updates aan de Gold Wing.

 

Je leest de volledige versie van dit interview in het decembernummer van Motoren & Toerisme. Nog geen abonnee? Koop het decembernummer dan in onze online-tijdschriftenwinkel.

Facebook comments