Positief begin van 2018 voor Suzuki

Na een tegenvallend 2017, waarin Suzuki pas de 12e plaats - qua inschrijvingsaantallen - op de Belgische motormarkt wist te behalen, moest het beter. Makkelijker gezegd dan gedaan voor een merk dat op EICMA 2017 maar met één nieuw model uitpakte. En toch overheerst na de Brusselse Salon-tiendaagse optimisme bij Suzuki. 

Het Salon is gelukkig goed verlopen voor Suzuki”, zegt Suzuki Belgiums marketingmanager Thomas Vanoutryve enkele dagen na afloop. “Onze salonacties zijn aangeslagen bij de klanten, bovendien lopen deze nog tot en met 31 januari. Dus wie op het Salon nog niet de knoop doorhakte aangaande de aankoop van een nieuwe Suzuki kan dat nog altijd bij z’n vertrouwde Suzuki-dealer.” Vooral de in eigen regie door Suzuki Belgium ontwikkelde specials, zoals de V-Strom 650 XT Xtremeen de GSX-S750 EVO bleken in trek te zijn. Wellicht omdat de Belgische consument graag nét iets meer krijgt en omdat Suzuki Belgium dat goed weet aan te voelen. Ook de lichtere, op jongere gerichte Suzuki’s zoals de GSX-S125 naked en de sportiever GSX-R125 en GSX250R deden het goed tijdens het Salon.

Geschreven op 24 januari 2018
© Motoren & Toerisme