Straat-Husqvarna's in stijl voorgesteld

Een trendy lokatie, mooi en jong volk, maar vooral drie strak getekende motorfietsen waren de voornaamste blikvangers op de voorstelling van Husqvarna’s gamma straat-motoren. 

Husqvarna is een merk dat tot voor kort nogal veraf van de gemiddelde motorrijder stond. Logisch, want op twee modellen na - de 701 Enduro en 701 Supermoto - was het hele gamma op off-road gericht met enduro's en crossmotoren. Daar komt vanaf modeljaar 2018 verandering in met de lancering van drie wegmodellen: de Vitpilen 401, Svartpilen 401 en de Vitpilen 701.

We mogen gerust van een straat-offensief spreken want Husky (nickname), spaarde kosten noch moeite om z'n street range voor te stellen. Het is eerder uitzonderlijk dat een constructeur nieuwe modellen op een apart Belgisch evenement lanceert. In het geval van Husqvarna was dat in The Wild Gallery, een hippe evenementenzaal in het Brusselse. Om de avond aan mekaar te praten had Husqvarna niemand minder dan Matteo Simoni ingehuurd.

Simoni is één van de jeunes premiers van de Vlaamse film-en-TV-business en paste daarmee volledig in het plaatje. Husqvarna mikt met de twee Vitpilen en die ene Svartpilen immers op een jong, hip en 'urban' publiek. Simoni liet zich ontvallen dat hij altijd al een brommerliefhebber was geweest maar dat hij nu toch zin kreeg om zich een motorfiets aan te schaffen. Om die ambitie kracht bij te zetten ging hij alvast met social media-fenomeen Jill De Greef op de foto op een Vitpilen 401

 

Foto's: Husqvarna/RCA, Instagram Jill De Greef

Facebook comments